چشم انداز، رسالت، اهداف و وظایف مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پرشکی رفسنجان

 


 امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  رفسنجان بر آن است تا با توجه به ارزشهای اسلامی و استفاده از توانمندی های درون بخشی و فرصت های برون بخشی، با بهره گیری از کادر علمی توانمند و پویا و تجهیزات و نظام اداری پویا ، پاسخگوی

انتظارات اعضای هیات علمی دانشگاه باشد.
همچنین این مرکز با اعمال مدیریت یکپارچه تلاش می نماید تا با بهره گیری از همه توان و نیروی انسانی خویش شایستگی خود را ظاهر سازد.

 

رسالت
 امور هیات علمی دانشگاه قصد دارد با تکیه بر الطاف الهی و سرمایه های ارزشمند منابع انسانی، بااستفاده از نیروهای متخصص، کلیه نیازها و امور مرتبط با اعضاء هیئت علمی را ساماندهی نموده و با مدیریت یکپارچه کلیه امور مرتبط با اعضای هیأت علمی در جهت استفاده از پتانسیل ها و توسعه توانمندی‌های آنان در راستای ارتقای کیفی و کمی آموزشی، پژوهشی و خدماتی جهت وصول به اهداف دانشگاه گام بردارد.

 

 

 

اهداف
هدف مدیریت امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  جذب اعضای هیأت علمی توانمند و ارتقاء دانش و مهارت های ایشان به روش های علمی، در جهت تأمین نیازهای جامعه به نیروی انسانی کارآمد در حیطه سلامت می باشد.
در این راستا ضمن استفاده از اطلاعات موجود و نظرات کارشناسان عالی دانشگاه اقدام به برنامه ریزی نموده و با بازنگری و تدوین قوانین، زمینه هایی پویا، در جهت تأمین نیازهای اساسی، جدید و واقعی دانشگاه فراهم می آورد.

 

شرح وظایف

  • تهیه و تدوین آئین نامه های اجرایی مرتبط با اعضای محترم هیات علمی
  • انجام مراحل مربوط به فرایند ترفیع پایه و ارتقاء اعضای هیات علمی
  • اعلام نیاز و جذب هیات علمی پیمانی از طریق فراخوان جذب هیات علمی
  • اعلام نیاز و جذب هیات علمی بورسیه از طریق فراخوان بورس
  • امور مربوط به جذب هیات علمی متعهد خدمت، قراردادی و سرباز
  • مکاتبات در خصوص تمدید و انعقاد قرارداد اعضای هیات علمی قراردادی و متعهد خدمت
  • امور مربوط به استعفا، فسخ قرارداد و لغو تعهدات اعضای هیات علمی
  • امور مرتبط به تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیات علمی
  • امور مربوط به اخذ و یا تمدید پروانه مطب
  • امور مربوط به انتصاب مدیر گروه های آموزشی
  • امور مربوط به قراردادهای خارج از موسسه اعضای هیات علمی
  • ارسال گزارش دوره ای سربازان هیات علمی به نظام وظیفه
  • پیگیری تاییدیه تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل اعضای هیات علمی
  • صدور ابلاغ های انتصاب و محل خدمت اعضای هیات علمی
  • تخصیص ردیف و پست سازمانی مصوب هیات علمی
  • صدور احکام کارگزینی اعضای هیات علمی
  • صدور گواهی اشتغال به کار اعضای هیات علمی
  • محاسبه و اعلام مانده مرخصی سالانه اعضای هیات علمی
  • تهیه اطلاعات آماری اعضای هیات علمی به تفکیک شاخض های مختلف
  • معرفی اعضای هیات علمی جدید الورود به دفترخانه اسناد رسمی، آزمایشگاه و پلیس +10
  • بررسی نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی در سطح گروههای بالینی و علوم پایه با همکاری کمیته های جذب دانشکده ها بر اساس استانداردهای داخلی و خارجی با هدف ارتقاء آموزشی اعضای هیات علمی
  • تعیین اولویت های استخدامی اعضای هیات علمی از طرف کمیته جذب دانشکده ها و ارسال فهرست نهایی اولویت ها به مرکز امورهیات علمی وزارت متبوع جهت انجام فراخوان عمومی استخدام عضو هیات علمی پیمانی

  • تشکیل کمیته نقل و انتقال اعضای هیات علمی و بررسی درخواستهای ارسالی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های وزارتی و داخلی
  • امور مربوط به فرصت مطالعاتی، بازنشستگی ، انتقال، مرخصی بدون حقوق
  • امور مربوط به مسیر ارتقاء شغلی: انجام مراحل مربوط به ماموریت آموزشی و یا بورس تحصیلی در داخل یا خارج از کشور به منظور اخذ دانشنامه های تکمیلی، تخصصی، فلوشیپ
  • ارائه برنامه های رفاهی اعضای هیات علمی( کارشناس رفاهی)
  • ارتقای سطح کیفی و کمی محتوای سایت امور هیات علمی دانشگاه
  • ارائه پیشنهادات به هیات رئیسه و هیات امناء دانشگاه جهت تصویب قوانین و مقررات مربوط به اعضای هیات علمی
  • برگزاری جلسات کارگروه بررسی صلاحیت علمی وکارگروه بررسی صلاحیت عمومی جهت جذب نیرو
  • امور مربوط به هیات ممیزه مرکزی و ارتقای اعضای هیات علمی
  • رسیدگی به شکایات و هیاتهای انتظامی اعضای هیات علمی (بدوی و تجدیدنظر)
  • جذب نیروهای حق التدریس
  • تهیه و تنظیم بانک جامع اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه
  • شناسایی اعضای هیات علمی بازنشسته برتر جهت انتخاب به عنوان استاد افتخاری
  • عقد قرارداد با اعضای هیات علمی بازنشسته ممتاز پس از صدور حکم بازنشستگی جهت تکریم آن ها