چشم انداز، رسالت، اهداف و وظایف مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پرشکی رفسنجان
امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر آن است تا با توجه به ارزشهای اسلامی و استفاده از توانمندی های درون بخشی و فرصت های برون بخشی، با بهره گیری از کادر علمی توانمند و پویا و تجهیزات و نظام اداری پویا ، پاسخگوی
انتظارات اعضای هیات علمی دانشگاه باشد.
همچنین این مرکز با اعمال مدیریت یکپارچه تلاش می نماید تا با بهره گیری از همه توان و نیروی انسانی خویش شایستگی خود را ظاهر سازد.
رسالت
امور هیات علمی دانشگاه قصد دارد با تکیه بر الطاف الهی و سرمایه های ارزشمند منابع انسانی، بااستفاده از نیروهای متخصص، کلیه نیازها و امور مرتبط با اعضاء هیئت علمی را ساماندهی نموده و با مدیریت یکپارچه کلیه امور مرتبط با اعضای هیأت علمی در جهت استفاده از پتانسیل ها و توسعه توانمندیهای آنان در راستای ارتقای کیفی و کمی آموزشی، پژوهشی و خدماتی جهت وصول به اهداف دانشگاه گام بردارد.
اهداف
هدف مدیریت امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جذب اعضای هیأت علمی توانمند و ارتقاء دانش و مهارت های ایشان به روش های علمی، در جهت تأمین نیازهای جامعه به نیروی انسانی کارآمد در حیطه سلامت می باشد.
در این راستا ضمن استفاده از اطلاعات موجود و نظرات کارشناسان عالی دانشگاه اقدام به برنامه ریزی نموده و با بازنگری و تدوین قوانین، زمینه هایی پویا، در جهت تأمین نیازهای اساسی، جدید و واقعی دانشگاه فراهم می آورد.
شرح وظایف
- تهیه و تدوین آئین نامه های اجرایی مرتبط با اعضای محترم هیات علمی
- انجام مراحل مربوط به فرایند ترفیع پایه و ارتقاء اعضای هیات علمی
- اعلام نیاز و جذب هیات علمی پیمانی از طریق فراخوان جذب هیات علمی
- اعلام نیاز و جذب هیات علمی بورسیه از طریق فراخوان بورس
- امور مربوط به جذب هیات علمی متعهد خدمت، قراردادی و سرباز
- مکاتبات در خصوص تمدید و انعقاد قرارداد اعضای هیات علمی قراردادی و متعهد خدمت
- امور مربوط به استعفا، فسخ قرارداد و لغو تعهدات اعضای هیات علمی
- امور مرتبط به تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیات علمی
- امور مربوط به اخذ و یا تمدید پروانه مطب
- امور مربوط به انتصاب مدیر گروه های آموزشی
- امور مربوط به قراردادهای خارج از موسسه اعضای هیات علمی
- ارسال گزارش دوره ای سربازان هیات علمی به نظام وظیفه
- پیگیری تاییدیه تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل اعضای هیات علمی
- صدور ابلاغ های انتصاب و محل خدمت اعضای هیات علمی
- تخصیص ردیف و پست سازمانی مصوب هیات علمی
- صدور احکام کارگزینی اعضای هیات علمی
- صدور گواهی اشتغال به کار اعضای هیات علمی
- محاسبه و اعلام مانده مرخصی سالانه اعضای هیات علمی
- تهیه اطلاعات آماری اعضای هیات علمی به تفکیک شاخض های مختلف
- معرفی اعضای هیات علمی جدید الورود به دفترخانه اسناد رسمی، آزمایشگاه و پلیس +10
- بررسی نیازهای آموزشی اعضای هیات علمی در سطح گروههای بالینی و علوم پایه با همکاری کمیته های جذب دانشکده ها بر اساس استانداردهای داخلی و خارجی با هدف ارتقاء آموزشی اعضای هیات علمی
- تعیین اولویت های استخدامی اعضای هیات علمی از طرف کمیته جذب دانشکده ها و ارسال فهرست نهایی اولویت ها به مرکز امورهیات علمی وزارت متبوع جهت انجام فراخوان عمومی استخدام عضو هیات علمی پیمانی
- تشکیل کمیته نقل و انتقال اعضای هیات علمی و بررسی درخواستهای ارسالی در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های وزارتی و داخلی
- امور مربوط به فرصت مطالعاتی، بازنشستگی ، انتقال، مرخصی بدون حقوق
- امور مربوط به مسیر ارتقاء شغلی: انجام مراحل مربوط به ماموریت آموزشی و یا بورس تحصیلی در داخل یا خارج از کشور به منظور اخذ دانشنامه های تکمیلی، تخصصی، فلوشیپ
- ارائه برنامه های رفاهی اعضای هیات علمی( کارشناس رفاهی)
- ارتقای سطح کیفی و کمی محتوای سایت امور هیات علمی دانشگاه
- ارائه پیشنهادات به هیات رئیسه و هیات امناء دانشگاه جهت تصویب قوانین و مقررات مربوط به اعضای هیات علمی
- برگزاری جلسات کارگروه بررسی صلاحیت علمی وکارگروه بررسی صلاحیت عمومی جهت جذب نیرو
- امور مربوط به هیات ممیزه مرکزی و ارتقای اعضای هیات علمی
- رسیدگی به شکایات و هیاتهای انتظامی اعضای هیات علمی (بدوی و تجدیدنظر)
- جذب نیروهای حق التدریس
- تهیه و تنظیم بانک جامع اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه
- شناسایی اعضای هیات علمی بازنشسته برتر جهت انتخاب به عنوان استاد افتخاری
- عقد قرارداد با اعضای هیات علمی بازنشسته ممتاز پس از صدور حکم بازنشستگی جهت تکریم آن ها
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: